Volledig interactieve buitenreclame
De introductie van de Nokia N3250 wordt niet alleen ondersteund door een mooie spectacular in Rotterdam (‘de straatmuzikant’), maar ook de de eerste volledig interactieve vorm van buitenreclame in Nederland (volgens JCDecaux). De ingebouwde 19” TFT monitor kan via interactieve buttons (’touch through glass buttons’) zelf bediend worden.
Hoewel nog geen twee weken geleden JCDecaux aankondigde dat de 19” schermen gebruikt zouden worden ten behoeve van het filmnetwerk, blijkt het dat de schermen ook voor andere toepassingen geschikt zijn. De posterbak in de abri is dus voorzien van een beeldscherm, waarop vier keuzebuttons staan. Iemand die geinteresseerd is, kan een demo bekijken (van de telefoon), muziek beluisteren of een commercial afspelen.
De creatieve mogelijkheden van buitenreclame nemen continu toe; JCDecaux heeft al eerder het publiek een ringtone in een abri laten downloaden (Infrarood & Kane). Nu dus voor het eerst het tonen van digitaal beeldmateriaal, muziek laten horen en interactiviteit. Weliswaar op een 19” scherm, maar die zullen ook in de loop van de tijd wel groter worden.
De abri is geplaatst op het Leidseplein in Amsterdam, het zal nog wel enige tijd duren eer dit soort spectaculars ook te zien zijn op de Grote Markt in Groningen.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!