‘Vind ik leuk’ – innovatieve HTC campagne
‘Vind ik leuk’ duikt steeds vaker op, het zal ons niet verbazen als het een ‘werkwoord’ gaat worden! JCDecaux Innovate heeft de speciale Facebook-functie van de HTC ChaCha-smartphone vertaald naar een innovatieve buitenreclamecampagne met liefst vier verschillende Spectaculars op zestien toplocaties. De opgestoken duim, ofwel het ‘vind ik leuk-icoon’ van Facebook, duikt hiermee overal op in het straatbeeld van Amsterdam, Utrecht en Den Haag.
Het nieuwe toestel van HTC heeft een speciale Facebook-knop, waarmee gebruikers direct toegang hebben tot de profielensite en met één druk op de knop foto’s, muziek en statusupdates kunnen delen. Om dit te illustreren, zijn de Abri’s van JCDecaux op het Leidseplein, Rembrandtplein (Amsterdam), Potterstraat (Utrecht) en Hollandspoor (Den Haag) omgetoverd tot interactieve Spectaculars. Met behulp van een touchscreen krijgen reizigers en passanten een korte indruk van hoe de HTC ChaCha werkt. Ze worden uitgenodigd een foto te maken met behulp van de ingebouwde webcam, en die vervolgens met één druk op de geïntegreerde Facebook-knop te delen met HTC. De foto’s die zijn gemaakt kunnen via Facebook bekeken worden.
Deel uitmaken van de campagne
Een van de basisprincipes van Facebook is dat je mensen deelgenoot maakt van iets. Ook dit is vertaald naar een buitenreclamecampagne waarin mensen letterlijk deel uitmaken van de uiting. Rond de zitting zijn een HTC ChaCha en een opgestoken duim geplaatst. Reizigers en voorbijgangers worden geprikkeld om plaats te nemen op het bankje en zich te laten fotograferen door een vriend of vriendin, voor een spontane (profiel)foto.
Dingen die gedeeld worden op een Facebook-profiel kunnen gewaardeerd worden door anderen met behulp van de ‘vind ik leuk’ knop. Ook dit element is in de campagne verwerkt. Op het Damrak en de Nieuwezijds Voorburgwal is een ‘vind ik leuk-knop’ opgenomen in de posterkast, waardoor mensen ook op straat hun waardering uit kunnen spreken voor de HTC ChaCha.
Thumbs up!
De ‘vind ik leuk-duim’ is gedurende de campagneperiode prominent aanwezig in het straatbeeld van Amsterdam en Utrecht. Om de nadruk te vestigen op de unieke Facebook-functie, rustte JCDecaux Mupi’s® uit met een 3D- model van de welbekende ‘vind ik leuk-duim’. De ‘Vind ik leuk-Mupi’s’ staan onder meer op de Stadhouderskade, het Damrak en Neude.
Campagne
Deze campagne is in opdracht van HTC uitgevoerd door JCDecaux Innovate, Zenith Optimedia en Media Buitenshuis Specialist. “HTC wil met hun nieuwe device ChaCha , waarbij de Facebook-knop centraal staat, een jonge doelgroep aanspreken”, begint Leonie van Bergen, Sr. Media Planner bij Zenith Optimedia. “Om de USP van de telefoon op een opvallende en spraakmakende manier onder de aandacht te brengen hebben we diverse door JCDecaux Innovate ontwikkelde Spectaculars aan de nationale buitenreclamecampagne toegevoegd. Het interactieve onderdeel van de campagne, waarbij er foto’s kunnen worden geüpload naar de HTC Facebook pagina, sluit helemaal aan bij de campagne doelstellingen en zal zorgen voor een verhoogde verkoop van de ChaCha.”
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!