Viacom Outdoor wijzigt naam in CBS Outdoor
Viacom Outdoor heeft bekend gemaakt dat per 1 januari 2007 haar naam gewijzigd wordt in CBS Outdoor.
Na de splitsing van het mediabedrijf Viacom in CBS en Viacom (in verband met een financiële reden, de splitsing zou tot een hogere beurswaarde moeten leiden), werd de buitenreclame divisie ondergebracht bij CBS. De Amerikaanse tak nam al snel de naam CBS Outdoor aan, zodat het niet een verrassing is dat de buitenreclame activiteiten in Europa nu ook gebranded worden.
CBS Outdoor in Nederland vindt zijn oorsprong in de buitenreclame bedrijven Alrecon (van de NS overgenomen in 1999) en Mediamax (overgenomen in 2000). In die jaren hanteerde het bedrijf nog de merknaam TDI, maar vanaf medio 2001 werd de naam Viacom Outdoor gevoerd.
In Nederland is CBS Outdoor de grootste aanbieder van buitenreclame en stadsmeubilair. Het aanbod bestaat onder andere uit reclamevlakken op NS-stations, abri’s, europanels en billboards. Daarnaast verzorgt CBS Outdoor bus- en tramreclame door heel Nederland. Het Europese portfolio van CBS Outdoor omvat mediabelangen in het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Frankrijk, Italië en Spanje. CBS Outdoor is de grootste buitenreclame exploitant in Noord-Amerika.
CBS Outdoor maakt deel uit van CBS Corporation (NYSE: CBS.A en CBS). CBS Corp. is een massamediaconcern met bedrijfsactiviteiten in vrijwel alle takken van media en entertainment, waaronder televisie (CBS en The CW – een joint venture tussen CBS Corporation en Warner Bros. Entertainment), kabeltelevisie (Showtime en CSTV Networks), lokale televisie (CBS Television Stations), televisieproductie en -syndicatie (CBS Paramount Network Television en CBS Television Distribution Group), radio (CBS Radio), adverteren op outdoor media (CBS Outdoor), uitgeven (Simon & Schuster), digitale media (CBS Digital Media Group en CSTV Networks) en consumentenproducten (CBS Consumer Products).
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!