Tweede digitale reclamemast Interbest
Interbest heeft eind augustus een nieuw digitaal scherm op een van haar Schiphol reclamemasten langs de A4 in bedrijf genomen. Dit is het 2e digitale scherm dat Interbest in korte tijd in gebruik neemt. Het 1e digitale scherm staat langs de A13 tussen Rotterdam en Den Haag. Beide LED schermen hebben een omvang en resolutie die uniek is in Nederland. De meeste grote buitenreclame exploitanten zijn tot op dit moment nog voorzichtig met hun digitale investeringen, maar duidelijk is dat Interbest grote verwachtingen heeft van de digitale technieken.
Beide digitale schermen worden (branche)exclusief aangeboden; er zullen maximaal vier adverteerders per periode van 2 weken te zien zijn. De content kan dynamisch getoond worden afhankelijk van de snelheid die ter plaatse op de A4 en A13 wordt gereden. Hiervoor maakt Interbest exclusief gebruik van de verkeersdata van TomTom.
Meindert van den Heuvel, algemeen directeur Interbest: “Dit is Broadcasting 2.0; de impact en het bereik van televisie, gecombineerd met de actualiteit van internet. De creatieve mogelijkheden zijn eindeloos. Adverteerders zijn enthousiast omdat het een hele nieuwe manier is om voor een miljoenenpubliek te adverteren. Op korte termijn zullen we daarom nog meer toplocaties omzetten naar digitaal.“
De A4 en de A13 behoren tot de drukste snelwegen van Nederland. Het aantal passanten op elk van de locaties bedraagt ruim 1,7 miljoen per periode van 2 weken. De laagste gemiddelde snelheid ter plaatse bedraagt 26,81 km/u. Beide schermen hebben een verzorgingsgebied dat zich uitstrekt van de A8 tot aan de A16 (van Zaandam tot Rotterdam). Bronnen RWS en TomTom.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!