Terugkeer van het Michelinmannetje
Op de Interbest Reclamemast Den Bosch langs de A2 is voor 4 weken een enorme Bibendum te bewonderen. Bibendum (Latijn voor ‘laten ons drinken’ …) is eigenlijk alleen nog bekend van Marktplaats waar geld geboden wordt voor deze poppetjes. Uit een ver verleden kent iedereen het mannetje nog, leuk dat er nu weer met een mooie spectacular gewerkt wordt.
Een goede bandenspanning rijdt veiliger en voordeliger, dat is de boodschap van Michelin aan autorijdend Nederland. Een goede bandenspanning zorgt immers voor een betere grip (en dus meer veiligheid) en een lager brandstofverbruik (hetgeen tevens minder schadelijk is voor het milieu).
Deze adviezen worden gegeven door Bibendum, de “Michelinman”, die, na jaren afwezig geweest te zijn, de rol van woordvoerder op zich neemt van het merk Michelin en de consument wijst op individuele voordelen die te behalen zijn bij het gebruik van Michelin banden maar tevens de maatschappelijke voordelen benadrukt!
Verkozen tot “logo van de eeuw” wordt Bibendum door iedereen herkend en als uitermate sympathiek ervaren. Het gebruik van Bibendum is de communicatiecampagne van Michelin is dus zeer begrijpelijk. De komende maand is Bibendum en zijn advies te vinden op veel reclamemasten langs de snelweg en nu dus ook op 30 meter hoogte langs de A2 bij Den Bosch.
Zie de Michelin-site voor het hoe en waarom van de naam Bibendum.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!