Suitsupply kiest voor narrowcasting-oplossing n-store
Na eerder gedurende langere tijd geëxperimenteerd te hebben met het inzetten van plasmaschermen met daarop dynamische content, heeft Suitsupply ervoor gekozen om met het bedrijf n-store in zee te gaan voor narrowcasting binnen de 11 filialen die het heeft. Suitsupply hoopt daarmee mensen op de voortdurend veranderende collectie te kunnen wijzen.
Bewegende beelden (zoals videobeelden van modeshows) zijn er nog niet, maar er wordt wel gewerkt met animaties op de schermen. Grote voordeel van het online narrowcastingsysteem van n-store, is volgens de betrokken partijen dat content eenvoudig te creëren en te schedulen is.
Met name de communicatie van aanbiedingen in de outletcenters van Suitsupply in Bataviastad en Roermond, welke onder andere worden bepaald door aanwezige voorraden, wisselen volgens Suitsupply en n-store continue. Daarom is het zaak dat de content die daar op de schermen verschijnt, snel gewijzigd kan worden.
Volgens Theo Wieckardt van n-store is dat een van de belangrijkste redenen geweest dat Suitsupply voor n-store heeft gekozen. “Ze wilden dat de doorlooptijd een stuk korter zou worden. Vroeger duurde het een week tot anderhalve week totdat er nieuwe content ge-upload kon worden op de schermen van Suitsupply. Met onze online module is dat verleden tijd. Ze kunnen nu binnen enkele minuten de content verversen. En ze zouden de content nu zelfs per filiaal kunnen laten verschillen. Met het nieuwe systeem wint Suitsupply aan zowel snelheid als aan flexibiliteit,” zegt hij.
Door gebruik te maken van n-cast kunnen er vanuit het hoofdkantoor van Suitsupply, met behulp van een webbrowser (internet explorer) en enkele templates die conform de huisstijl zijn, binnen een paar minuten nieuwe aanbiedingen worden gemaakt en in de winkels worden getoond.
“Kwaliteit en actualiteit zijn kenmerken van onze collecties en voeren wij als Suitsupply ook door in onze businessprocessen en marketing. De n-cast oplossing helpt ons om dit ook met behulp van narrowcasting in onze winkels aan te kunnen bieden. Met name het online creëren van dynamische flashcontent op basis van templates is volgens ons uniek en geeft ons de mogelijkheid om actuele content snel en voordelig in onze winkels te tonen”, aldus René van Manen, retaildirecteur bij Suitsupply.
n-store zegt al 7 jaar bezig te zijn met narrowcasting- en kioskoplossingen. Eerder werkte het voor bedrijven als Mexx, Adidas, Vendex KBB, Nutricia en See-Buy-Fly.
(Bron: emerce.nl)
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!