Springende mensen op het Rembrandtplein

Vorige week verschenen op een paar internet sites berichten over een prachtige interactieve actie op het digitale Rembrandtplein-scherm. Tientallen mensen die al springend om zich heen slaan. Nee, het gaat hier niet om een zwerm op hol geslagen bijen, maar om een leuke interactieve game. Op een digitaal scherm worden ballonnen geprojecteerd waar voorbijgangers vervolgens mee kunnen spelen.
Klik hier voor het verbazende effect.
Computer vision is likely to bring a revolution to advertising, enabling a two-way interaction between surfaces and the crowds. Here we develop a solution to engage people in a game with the animated floating balloons. The advertisement has been made for the marketing agency UbachsWisbrun/JWT, and installed on one of Amsterdam’s main squares – Rembrandtplein.
Het technische gedeelte van het concept is bedacht door Aixiom Studio:
Artificial Intelligence and Computer Vision applications are out of reach. Aixiom Studio is actively bridging the gap between research and industry, bringing the future to your doorsteps.
Onduidelijk is of er met deze actie een adverteerder bedient wordt (we hebben het zelf niet live gezien), maar dit soort innovatieve ontwikkelingen zullen we ongetwijfeld vaker gaan zien! Prachtig!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *