Schade aan abri’s met Oud&Nieuw daalt weer

Rondvraag bij de belangrijkste exploitanten leidt tot de volgende conclusie: de al in 2009 geconstateerde trend is dat met Oud&Nieuw het aantal schades aan abri’s en reclamevitrines aan het afnemen is.
Een leuk verhaal illustreert dit. Omroep Gelderland was geïnteresseerd om te kijken hoe exploitant Brouwer & Partners de schade aan straatmeubilair wilde oplossen. Samen met een cameraman zijn ze op zoek gegaan naar kapotte ruiten en ander vandalisme. Echter na lang zoeken werd nog steeds geen schade gevonden, waarop dan maar overwogen werd om zelf een ruitje in te slaan.
Brouwer & Partners:
Meldt relatief weinig schade. Dat betekent dat ze al 3 jaar op een rij een gunstig schadeverloop hebben. Ze hebben met een aantal gemeenten overleg gehad in de afgelopen jaren, waarbij zaken als surveillance door politie is afgesproken.
JCDecaux:
Het schadeverloop voor JCDecaux in Nederland is over het algemeen vergelijkbaar met voorgaande jaren zelfs iets daaronder. Enige negatieve uitzondering op dit landelijke beeld is de regio Den Haag. Deze regio neemt ongeveer 70% van de totale ruitschade in Nederland voor haar rekening. De schade is voor 80% ruitschade, de andere schade bestaat uit kapotte infovitrines, caissondeuren en banken.
Hillenaar:
Dit jaar is het schadeverloop ongeveer hetzelfde gebleven over de gehele linie, wel wat meer verschuivingen. Zo hebben we dit jaar iets meer schades in Drenthe en weer wat minder in Limburg. Abri’s iets meer schade dan bij de Citycells.
CBS Outdoor:
CBS Outdoor meldt als enige exploitant dat het aantal schades gestegen is met 13% ten opzichte van de jaarwisseling vorig jaar. De maatregelen zijn echter nagenoeg gelijk geweest aan vorig jaar.
De exploitanten melden dat met name door het snelrecht en het lik-op-stuk beleid van de overheid het aantal schadegevallen aan het afnemen is. Exploitanten verwijderen soms preventief de ruiten of de hele abri op basis van ervaringen van voorgaande jaren.

1 antwoord

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] Dit blogartikel was vermeld op Twitter door RED OutdoorBranding. RED OutdoorBranding heeft gezegd: RT @NABB: Schade aan abri's met Oud&Nieuw is weer verder gedaald: http://bit.ly/hIfG5t #buitenreclame […]

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *