Resultaten aanbesteding RET-concessie

De aanbesteding van de RET (het openbaar vervoersbedrijf in Rotterdam en omstreken) voor reclamerechten op abri’s en in metrostations heeft geleid tot op zijn minst een opvallend resultaat: de exploitatie van de abri’s gaat van JCDecaux naar Clear Channel. De concessie voor digitale schermen in de metro blijft bij CS Digital Media. De twee contracten starten per 1 augustus 2024 en hebben een looptijd van 5 jaar, met daarna een optie tot verlenging van 1 jaar.

Analoge reclameobjecten: abri’s en metropanelen

Clear Channel Nederland is vanaf 1 augustus 2024 verantwoordelijk voor de buitenreclame exploitatie van de analoge reclameobjecten van RET in Rotterdam en omgeving. Deze concessie omvat ruim 2.800 analoge vakken. De concessie omvat het beheer, onderhoud, schadeherstel en exploitatie van de abri’s en analoge metropanelen in het vervoersgebied van de RET. Deze abri’s en metropanelen zijn grotendeels te vinden in Rotterdam, maar ook in omliggende gemeenten als Vlaardingen, Albrandswaard en Barendrecht en op stations van de Randstadrail. Naast deze abri’s en metropanelen valt ook ‘station domination’ op metrostation Beurs binnen de concessie.

Wierish Debipersad, Commercial Director bij Clear Channel Nederland, benadrukt: “RET is een van de grootste concessies van Nederland, dus wij zijn enorm blij om ruim 2.800 analoge vakken in Rotterdam en omgeving toe te voegen aan ons portfolio. Vanaf 1 augustus zijn wij dé exploitant in Rotterdam. Kijkend naar de top steden van Nederland, vind je ons in Rotterdam, Utrecht, Eindhoven, Tilburg, Almere, Den Bosch, Leiden, Leeuwarden en Maastricht. Steden om trots op te zijn en een combinatie die zorgt voor een verbetering van ons landelijke bereik en een nog betere landelijke dekking voor onze adverteerders.”

“Wij zijn enorm verheugd met onze nieuwe mediapartner, Clear Channel, die dankzij hun ruime ervaring in media-exploitatie en brede adverteerdersnetwerk een onmisbare aanvulling is voor de ontwikkeling van onze media aspiraties.”, aldus Jean Paul Duurland, Manager Marketing, Verkoop en Services bij RET.

Digitale reclameobjecten in metro

RET gunt de reclameconcessie van het digitale metronetwerk in Rotterdam aan CS Digital Media (CSDM) voor een periode van zes jaar. Het volledige vernieuwde reclamenetwerk biedt 285 digitale schermen verspreid over 64 stations in de regio Rijnmond. CSDM behoudt zijn positie in digitale schermen in het openbaar vervoer in Rotterdam en breidt deze verder uit.

Coo Mark Veenman van CSDM: ‘Met deze gunning groeien wij verder in de positie als digitale specialist voor de metronetwerken van Nederland. Door de uitbreiding in Rotterdam, in combinatie met het netwerk in Amsterdam, realiseren wij 48 procent van alle digitale contacten in de regio Rijnmond en Groot Amsterdam in de 13+ doelgroep.’

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *