Reclame met blote borsten zorgde voor meer dan 500 ongelukken
Een bericht in the Daily Mail is snel opgepikt door honderden kranten en websites, dat willen wij u dus niet onthouden. Of het een hoax is weten we niet, maar laten we ervan uitgaan dat the Daily Mail het niet zelf verzonnen heeft.
Een Moskou’s reclamebureau gespecialiseerd in mobiele reclame bedacht een stunt om de zichtbaarheid van vrachtwagenreclame aan te tonen. 30 vrachtwagens werden voorzien van deze reclame uiting, waarbij de borsten voorzien werden van de tekst ‘zij trekken je aandacht’. De rondrijdende vrachtwagens trokken inderdaad de aandacht en in totaal 517 ongelukken zijn gerapporteerd. De politie viel deze reclame natuurlijk ook op en op dezelfde dag zijn de vrachtwagens van de weg gehaald.
Boze automobilisten hebben het reclamebureau aansprakelijk gesteld. Een woordvoerder van dat bedrijf (AdvTruck.ru) meldde: ‘We zijn van plan een nieuw soort reclameformat op de markt te brengen en moedigen bedrijven aan hun reclameboodschappen op de zijkant van vrachtwagens te plaatsen. We dachten dat dit een goed alternatief was voor reclame op openbaar vervoer’, vertelde een woordvoerder van het bedrijf. ‘Voor alle ongelukken, zullen de betrokkenen een compensatie krijgen, als dit niet gedekt wordt door hun verzekering.’
Uit de pers een paar leuke statements:
- If there’s a lesson to be learned from, it’s this: when it comes to advertising, boobs can be dangerous.
- This experiment gone wrong is a reminder that using gratuitous porn in advertising can be dangerous. There are far more creative and lucrative ways to earn business (and respect) from others, without selling out to sex.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!