Leidseplein omgetoverd tot Alpentafereeltje
Vanuit de hectiek van het Amsterdamse Leidseplein en de Utrechtse Potterstraat belanden reizigers ineens in een rustieke, Oostenrijkse alpenweide. Buitenreclame-exploitant JCDecaux transformeerde twee drukbezochte Abri’s tot een typisch berglandschap, compleet met gras en picknicktafels. De gluhwein ontbreekt waarschijnlijk, hoewel terrasjes dichtbij zijn.
Middenin dit landschap staat hét beeldmerk van de chocoladeproducent: de bekende lila koe, die al sinds 1973 de hoofdrol speelt in meer dan honderd reclames van Milka. Met dit stukje Alpvertising vraagt Milka aandacht voor haar li-la len-te campagne. Deelnemers kunnen via www.lilalente.nl diverse prijzen winnen. Zij kunnen op de actiesite aangeven op welke unieke plek in Nederland zij willen picknicken, of zelf een picknick organiseren. Uiteindelijk kiest Milka uit alle inzendingen één picknick op een unieke locatie, die dan geheel wordt verzorgd. Daarnaast zijn er nog zo’n 250 goedgevulde picknickmanden te winnen.
Om haar objecten verder in te richten in de geest van deze actie, heeft JCDecaux Innovate de gebruikelijke bankjes in de Abri’s voor deze gelegenheid vervangen door houten picknicktafels. Deze staan op een heus grasveldje. De bestickering (een groene Alpenweide en de welbekende lila koe) beslaat de hele Abri en maakt het Alpentafereel compleet.
Het moederbedrijf van Milka, Kraft Foods, heeft voor deze aankleding van de Abri’s gekozen omdat het natuurschoon (het heldere water, het groene gras en de zuivere lucht) van de Oostenrijkse Alpen een belangrijke rol spelen in het productieproces. In deze omgeving leveren de koeien betere melk, wat weer zorgt voor zachtere en romigere chocolade. Milka verkoopt jaarlijks zo’n vierhonderd miljoen repen chocolade.
De li-la len-te campagne van Milka loopt van 1 t/m 8 april 2009. Deze Spectacular is mogelijk gemaakt door JCDecaux Innovate, Kraft Foods Nederland, reclamebureau Ogilvy en mediabureau Mindshare.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!