Jetix winnaar Gouden Peperbus
Op 1 juni heeft de Burgemeester van Amstelveen, Jan van Zanen, tijdens de Nacht van de Buitenreclame de Gouden Peperbus uitgereikt. De prijs voor de beste buitenreclame 2005 werd toegekend aan reclameadviesbureau Van Loenen voor de poster van Jetix. Het winnende creatieve team, (Ron van Loenen, Nanda Finardi en Gijs Koet), nam tijdens het feest in het Cobra Museum de Gouden Peperbus in ontvangst. De winnende adverteerder kreeg van JCDecaux een buitenreclamecampagne van 1.000 abri vakken cadeau ter waarde van € 95.000,-.
In de laatste week van mei werden alle genomineerde posters voor de beste buitenreclame 2005 nog geëxposeerd op het Sandbergplein tegenover het Cobramuseum in Amstelveen. De shortlist was samengesteld door de nominatiejury onder leiding van Hans van Walbeek (De Reclamewinkel). Het Nederlandse publiek kon haar stem uitbrengen via de website www.goudenpeperbus.nl of door een sms-bericht te sturen. Bijna 25.000 personen hebben hun stem uitgebracht. Onder alle stemmers is een compleet verzorgde reis naar Parijs voor 2 personen verloot.
Dit was het tweede jaar van deze prijs (Stichting Week van de Buitenreclame is een initiatief van reclamebureau Foote Cone & Belding Amsterdam, buitenreclame-exploitant JCDecaux en de gemeente Amstelveen in samenwerking met Mattmo), die ook komend jaar gecontinueerd wordt.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!