Geur in bushokjes mag niet
Niet alle media zijn geschikt om ook geur een rol in de beleving mee te geven. We hebben in het verleden kranten gezien die ruiken naar kerstbomen en koffie, tijdschriften maken er regelmatig gebruik van. Maar buitenreclame is natuurlijk ook buitengewoon geschikt hiervoor. In juni van dit jaar werden op Franse vliegvelden parfum van Azzaro verspreid via mupi’s van JCDecaux. Veel aandacht krijgt nu een inmiddels al verwijderde campagne in bushokjes in San Francisco.
Een campagne gemaakt voor de California Milk Processor Board verspreidde de geur van chocolate chip cookies in vijf bushokjes. Met daarbij de boodschap ‘Got Milk?’. Niet alleen Nederland is rijk aan actiegroepen, maar ook in San Francisco bleken organisaties voor daklozen dit initiatief niet te waarderen. De organisatie ging over stag en de campagne is inmiddels verwijderd. Een leuke slotquote van het reclamebureau: gelukkig is dat stad nu weer gereed voor bushokjes die stinken naar urine en kots.
Zo zie je maar dat leuke en op het eerste gezicht onschuldige initiatieven toch kunnen sneuvelen. Het zou in Nederland ook zo maar kunnen gebeuren.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!