Engeland denkt na over buitenreclame
In Engeland is deze maand een campagne gestart om out-of-home media scherper en beter te positioneren. Het medialandschap en de rol van verschillende media om succesvolle campagnes uit te kunnen voeren, is in de laatste 10 jaar sterk gewijzigd door de opkomst van de digitale media. Met hun nieuwe campagne (www.britainthinks.com) willen de gezamenlijke buitenreclame exploitanten aantonen dat outdoor een onmisbaar onderdeel vormt van de mediamix en in het bijzonder dat ‘offline’ activiteiten essentieel zijn om mensen online te bewegen. Sterke online ‘communities’ kunnen gecreëerd worden door de directe respons op outdoor campagnes in combinatie met de kracht van het medium om een sterke merkbekendheid op te bouwen.
In de campagne staan een drietal controversiële statements centraal, waarbij op de website het publiek aangemoedigd wordt om hun eigen mening te geven.
➢ Educahshun Isn’t Working (voor Nederlanders redelijk onbegrijpelijke materie)
➢ Career Women Make Bad Mothers
➢ 1966. It Won’t Happen This Year (natuurlijk niet, Nederland wordt wereldkampioen)
De mediawaarde van de campagne bedraagt ongeveer 1,5 miljoen euro, vergelijkbaar met het budget dat nodig is om een nieuwe speelfilm te lanceren of een campagne van een grote telefoonmaatschappij. Abri’, billboards, bussen, treinen, taxi’s, toiletten worden ingezet.
bronnen:
DailyDOOH
OAA
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!