Een mooie lenticular

In Amsterdam, Utrecht en Den Haag zijn deze week in de Mupi’s® van JCDecaux zogeheten Lenticular affiches te zien. Deze maken onderdeel uit van de nationale buitenreclamecampagne van Dior ter promotie van Dior Addict – High Shine lipstick, een ‘catwalkformule’ die vrouwen net als topmodellen laat stralen. Zodra de voorbijganger het affiche passeert, verschijnt de lipstick in de spotlights.
Lenticular is de techniek van de ‘bewegende’ ansichtkaarten, waarbij op een affiche meerdere beelden te zien zijn wanneer men er langsloopt. Bij Dior is dat de lipstick die verschijnt en verdwijnt, afgewisseld met de roze kleur van de glanzende lipstick.
Het toepassen van lenticulars is voor buitenreclameadverteerders interessant omdat ze beweging brengen in een ‘statisch’ medium en daardoor zorgt voor extra attentiewaarde van het product. Een paar jaar geleden heeft CBS Outdoor deze techniek ook al toegepast – het is geen gemeengoed geworden, maar kan aan specifieke campagnes net dat beetje extra geven.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *