Digitalisatie van lichtmastreclames

Het zat er natuurlijk aan te komen: digitalisatie van lichtmastreclames.
In Rotterdam is de eerste pilot van start gegaan, waarbij de exploitant (NPB Media) op een viertal locaties lichtmastreclames heeft gedigitaliseerd (Stadionweg, Maasboulevard (2x) en Posthumalaan). Niet eenvoudig (je hebt continu stroom nodig, op een lichtmast is die niet altijd aanwezig) en er zijn effecten op verkeersveiligheid en uitstraling van de openbare ruimte. Kortom, er zijn pilots nodig om acceptatie van deze nieuwe reclamevorm te onderzoeken.
Voor de adverteerder betekent deze wijze van adverteren extra attentiewaarde en de exploitant is in staat om op dezelfde locatie meerdere adverteerders te tonen. Tevens kunnen de lichtmastreclames ook voor andere doeleinden gebruikt gaan worden, zoals op de foto te zien is via tijdsaanduiding.
Op de site van NPB Media is een film te zien van deze uitingen.
Maar de primeur voor digitale lichtmastreclames was al diverse jaren geleden voor een project vlak bij de Efteling. Duidelijk is dat de kwaliteit enorm verhoogd is.

 
 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *