Digitale schermen in bushokjes komen dichterbij
In korte tijd hebben de twee grootste outdoor exploitanten (JCDecaux en Clear Channel) aangekondigd om ook digitale schermen in bushokjes te gaan installeren.
Clear Channel Outdoor begint daarmee in de US (San Francisco en Washington, DC) als onderdeel van hun strategie om digitale producten te stimuleren. De reden hiervan is de sterke groei die CCO ziet in de omzet van diverse digitale initiatieven. Dit wordt ondersteund door experts in de markt als PQ Media en BIA/Kelsey die verwachten dat digital outdoor met meer dan 10% per jaar zal gaan groeien in de komende jaren.
Met een dergelijke groei in het achterhoofd gaat CCO ook door met het investeren in digitale billboards, ondanks het feit dat elk billboard honderdduizenden dollars kost. Ze hebben aangekondigd om zeker 120 nieuwe billboards te installeren in hun grootste markten. In het algemeen verwacht men dat de tarieven drie keer zo hoog liggen dan bij traditionele outdoor vormen.
Vorig jaar kondigde JCDecaux aan dat zij touch-screens gaan installeren in bushokjes in een bepaald district van Parijs (‘Digital District’). Wel merkte JCDecaux op dat er op dit moment nog maar zeer weinig voorbeelden zijn van winstgevende digitale netwerken, hoewel de daling van de prijzen van schermen de komst van dit soort netwerken wel dichterbij brengt. Hun verwachting is dat de de traditionele poster business de komende vijf jaar nog zeker dominant zal blijven.
Bronnen: www.en.ooh.tv en www.mediabuyerplanner.com
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!