Digitale billboards signaleren vliegtuigen
Een campagne van British Airways op twee locaties (Piccadilly Circus en langs de rondweg) in Londen heeft in november 2013 nogal wat aandacht getrokken. Via de zogenaamde ‘surveillance techniek’ worden de vliegtuigen gesignaleerd die boven de billboards vliegen.
Het systeem volgt het vliegtuig en onderbreekt het billboard scherm op het moment dat het vliegtuig passeert. Een kind wijst op dat moment naar het vliegtuig en dat wordt gecombineerd met het vluchtnummer en de vertrek bestemming.
Bijvoorbeeld , kan het scherm te lezen : “Look, it’s Flight BA431 from Amsterdam” gevolgd door een boodschap met betrekking tot die vlucht (city trip, laagst beschikbare tarief, temperatuur etc).
Richard Tams van BA meldde: “Soms vergeten we hoe magisch vliegen kan zijn. De eerste keer dat iemand vliegt is een onvergetelijke ervaring en we willen onze klanten te herinneren aan dat gevoel.”
De campagne is ontwikkeld door British Airways in samenwerking met Ogilvy.
Klik hier voor een link met een film van het billboard op Piccadilly Circus.
Met dank aan: SignPro.nl en Travelmole.com
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!