Digitaal in Lelystad
Veel gemeenten denken erover, maar in Lelystad staat er een: een groot digitaal scherm in het centrum. Het 26m2 grote scherm is geplaatst en wordt geëxploiteerd door het Amsterdamse bedrijf Streetcaster. De content bestaat uit nieuws, informatie, boodschappen, entertainment, cultuur, kortom alles wat interessant, belangrijk en leuk kan zijn voor de bewoners, ondernemers en bezoekers van de stad.
Interactie en events
De schermen zijn interactief, bewoners kunnen zelf bijdragen aan het programma. Op de lijst van het scherm staat een camera. Deze camera “ziet” het plein, herkent beweging en maakt interactieve speltoepassingen mogelijk. Ook kunnen er gameconsoles worden aangesloten, zodat er games gespeeld kunnen worden. Het scherm kan worden ingezet voor live-registraties, voor evenementen en sponsored events, groot en klein: sport, concerten, acties, festiviteiten en festivals. Het scherm is voorzien van geluid. Bij bepaalde evenementen bestaat de mogelijkheid gebruik te maken van mobiele Streetcasterschermen, die op elke relevante locatie kunnen worden geplaatst. Sinds kort kunnen ook twitterberichten geplaatst worden.
Streetcaster meldde aan NABB dat ze (natuurlijk) plannen hebben om meer schermen te gaan plaatsen.
Adverteren is mogelijk voor elk budget. Streetcaster nodigt adverteerders daarnaast uit om creatief te adverteren, door nieuwe vormen van reclame in te zetten. Streetcaster werkt vanuit content- en belevingsperspectief. Er is volop ruimte voor labeling, voor sponsored en branded content. Een merk kan aan entertainment gekoppeld worden, waarbij op een sympathieke manier gecommuniceerd wordt en beeld, geluid en emotie samenkomen. Daarnaast kan een evenement door het merk worden ondersteund of andersom, kan een eigen gaming moment gecreëerd worden etc.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!