De Efteling in Amsterdam en Utrecht
Een reusachtige en opvallende drakenklauw siert deze week het dak van de Abri op het Leidseplein in Amsterdam. Met deze opvallende spectacular helpt JCDecaux de Efteling bij het aankondigen van haar zoektocht naar dappere Drakenstrijders, die de strijd met deze vernielzuchtige draak moeten aangaan.
Met name in Utrecht en Amsterdam heeft de draak een spoor van vernieling achtergelaten. Acht Mupi’s® zijn verschroeid door het vuurspuwende monster. Op dit moment houdt de draak zich op bij de Abri op het Leidseplein. De 3D uitgevoerde drakenklauw heeft het dak van de Abri volledig ontwricht. Op de fullcolour bestickering op de achterwand is te zien dat de klauw ook de nodige schade heeft aangericht aan het glas van de Abri. Dit maakt het geheel tot een ware attractie in de Amsterdamse binnenstad. De Spectaculars maken onderdeel uit van een buitenreclamecampagne in diverse grote steden in het land.
De feitelijke attractie die in deze buitenreclamecampagne centraal staat, opent op 1 juli 2010 in de Efteling. Joris en de Draak is een houten racer-achtbaan, waarin twee wagens het in een dubbele baan tegen elkaar opnemen. De achtbaan is gebaseerd op het eeuwenoude sprookje, waarin de dappere Joris de dochter van de koning wist te redden door de draak te verslaan. Op de speciale actiesite www.jorisendedraak.nl
Deze Spectacular is mogelijk gemaakt door de Efteling, JCDecaux Innovate, reclamebureau Commpas en mediabureau OMD Nederland.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!