CBS Outdoor verwacht dat OOH markt gaat aantrekken

Uit het persbericht van CBS Outdoor (3 juli 2012):
Het is alweer bijna een jaar geleden na de introductie van het Buitenreclame Onderzoek (BRO), hét onderzoek dat inzicht geeft in het reclamebereik van Nederlandse buitenreclame-objecten. Inmiddels zijn de cijfers van het derde kwartaal 2012 bekendgemaakt en CBS Outdoor heeft een aantal inzichten op een rijtje gezet.
Het afgelopen jaar hebben CBS Outdoor en JCDecaux met een breed productaanbod sterke en consistente bereikcijfers laten zien. Waarbij JCDecaux zich primair focust op de grote steden, heeft CBS Outdoor een meer nationaal gespreid aanbod met een focus op de belangrijkste doelgroepen voor adverteerders. Overall hebben er weinig verschuivingen plaatsgevonden.
Het achterblijven van de economie in Nederland en de vroege uitschakeling van het Nederlands elftal op het EK voetbal hebben niet geholpen bij de advertentie-uitgaven. Daarnaast blijven adverteerders kritisch op de kosten om hun doelgroep te bereiken. Er wordt nóg scherper ingekocht en gekeken naar de ROI van de advertentie euro’s, iets waar het BRO goed inzicht in kan geven.
“Voor het lopende kwartaal verwachten wij dat de Out of Home markt zal aantrekken. De zomer komt er aan, er komen nieuwe verkiezingen en de economie laat tekenen van herstel zien. Het feit dat CBS Outdoor nog steeds het grootste bereik heeft in de Randstad en de beste prijs/bereik verhouding laat zien, geeft ons vertrouwen dat we deze positieve trend door kunnen zetten.“ aldus Guy Grimmelt, Marketing & Business Development Director van CBS Outdoor.
CBS Outdoor verwacht dat zij, samen met de andere buitenreclame-exploitanten, de Out of Home markt verder kan vergroten. Dit door te blijven inzetten op kwaliteit en betrouwbaarheid en nog meer toegevoegde waarde te leveren aan adverteerders. Het verder doorontwikkelen van het BRO is hierbij een belangrijk en essentieel onderdeel. CBS Outdoor is blij dat zowel specialisten, mediabureaus en adverteerders het BRO steeds nadrukkelijker gebruiken.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *