Buitenreclame ook in 2015 weer populair bij politieke partijen
& het CDA is ook dit jaar weer kampioen illegaal plaatsen van reclameborden
De kracht van buitenreclame wordt dit jaar weer op waarde geschat door politieke partijen (en hun media-adviseurs). Langs snelwegen en in weilanden – overal komen we weer allerlei uitingen tegen. De bekende houten verkiezingsborden lijken op hun retour te zijn.
We zien in Amsterdam en Den Haag een gereguleerd gebruik van de Trotters, waar elke politieke partij haar eigen ‘postzegel’ krijgt op deze tijdelijke billboards. Netjes, maar allerminst opvallend natuurlijk, kijk en oordeel zelf:
Kampioen ‘illegaal plaatsen van reclameborden’ is ook dit jaar weer het CDA. Regeltjes lijken er voor deze partij alleen maar te zijn om op papier te zetten, maar zichzelf eraan houden… Op vele weilanden (langs drukke wegen natuurlijk) plaatst deze partij weer haar bordjes. Bedrijven en buitenreclame exploitanten moeten rekening houden met allerlei regels; regels die kennelijk niet gelden als je in de politiek zit.
De VVD maakt mooi gebruik van de digitale reclamemasten van Interbest, zoals hier langs de A12.
De PvdA en de SGP gebruiken ook deze grote reclameformaten langs snelwegen. Opvallend en impactvol.
Ook A0-reclamedisplays en flexibele driehoeksborden zijn populair: relatief goedkoop, maar wel met snel een hoog bereik en veel contacten.
Niet alleen politieke partijen maken er gebruik van, maar ook de provincies en waterschappen om deze verkiezingen onder de aandacht te brengen. Zou het helpen om het aantal stemmers te verhogen?
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!