Buitenreclame en de verkiezingen
een mooie combinatie?
Elke verkiezing verbazen we ons weer over het buitenreclame geweld van de pollitieke partijen. Normaliter streven de meeste partijen naar een behoudend gebruik van buitenreclame, maar ten tijde van de verkiezingen blijken politieke partijen hun principes makkelijk los te kunnen laten. In dit bericht op NABB een kort overzicht van mooie, opvallende en minder geslaagde uitingen en plakplaatsen.
In Amsterdam vallen de uitingen weg tegen het grote geweld van de steigerdoeken:
In Castricum zien we een mooi voorbeeld dat het ook netjes kan:
Maar de PvdA heeft waarschijnlijk weinig plezier van de reclamezuil aldaar:
En in het centrum van Zwolle waren ze waarschijnlijk nog teveel bezig met de intocht van onze olympiers…
Tot slot nog een kopie van een klein krantenartikel: buitenreclame kan zelfs leiden tot conflicten:
De lokale partijen hebben over het algemeen weinig budget beschikbaar, dat verklaart natuurlijk de matige uitingen. Maar met een beetje goede wil, zou het medium voor de campagnes toch beter ingezet kunnen worden! Bel NABB volgend jaar maar even.
(Met dank aan Jan Kuhlman voor een aantal mooie opnames)
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!