Abri’s met 360° beeld (in Amsterdam)
Beeldschermen in abri’s worden al vaker toegepast, maar nieuw is de mogelijkheid om volledig interactief een 360 graden beeld te vertonen. In twee abri’s op het Damrak en Rembrandtplein in Amsterdam maakt JCDecaux dit mogelijk voor het Braziliaans Verkeersbureau.
Door de vier knoppen op het interactieve scherm te bedienen, kan het publiek het perspectief van de vertoonde film 360 graden draaien. Hiermee beleven zij de korte film steeds op een andere manier. Bezoekers kunnen de uiting zowel van links naar rechts als van boven naar onder roteren. Met deze 360° experience bieden JCDecaux en het Braziliaans Verkeersbureau reizigers extra vermaak terwijl zij op de tram wachten.
Het Braziliaans Verkeersbureau kan met deze uiting de schoonheid van Brazilië op leuke wijze tonen aan een groot publiek. Om de door yellowBird gecreëerde 360° experience verder te versterken, heeft JCDecaux Innovate de volledige Abri met behulp van vinylbeplakking ingericht in de stijl van de totale campagne (‘Brazilië roept – vier het leven hier’).
JCDecaux verwacht dat ook andere adverteerders gebruik gaan maken van deze techniek. Marc van Amerongen, marketing manager bij JCDecaux en teamleider van JCDecaux Innovate meldt “Interactieve uitingen worden niet alleen als sympathiek ervaren, maar ook gewoon leuk gevonden. Veel mensen reageerden blij verrast toen ze merkten wat ze allemaal met de film konden doen. Deze mate van interactie met het publiek staat garant voor een uitstekende boodschapoverdracht.”
Deze Spectacular is onder meer mogelijk gemaakt door het Braziliaans Verkeersbureau, Universal Media, yellowBird en JCDecaux Innovate. Bron van dit artikel: website van JCDecaux.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!