A0 Media: nieuwe intermediair op gebied van het A0-formaat

De A0-markt (in de volksmond ook wel bekend als ‘evenementsborden’, ‘driehoeksborden’, ’tweevlaksborden’ en vele andere bedrijfsspecifieke merknamen) is de laatste jaren sterk aan het professionaliseren. Veel gemeenten gaan over van de zogenaamde flexibele borden naar een vast netwerk (meestal met twee vlakken); zie bovenstaande foto. De grote exploitanten (zoals vanPuffelen, Reclame Buiten, Hoffman Outdoor Media, Bizon Buitenreclame, Driehoek Benelux en nog vele anderen) zijn in een felle strijd verwikkeld om concessies te verkrijgen – op NABB informeren wij u hier regelmatig over. Aangezien steeds meer gemeenten een deel van de borden beschikbaar stellen voor commerciële campagnes ontstaan er derhalve ook kansen op de ‘nationale markt’. A0-campagnes zijn bewezen effectief en ook de opname in het nieuwe buitenreclame onderzoek zal vermoedelijk nog een verdere boost gaan geven aan de commerciële kracht van dit medium. In het persbericht van A0-media wordt hier al op vooruit gelopen, terwijl er echter nog geen resultaten naar buiten gekomen zijn.
De kansen voor het A0 medium in de nationale markt worden nu omgezet in een nieuw bedrijf, A0 Media.
Uit het persbericht van A0 Media:
A0 Media. Zo heet het nieuwe bedrijf dat transparantie en helderheid in de Nederlandse A0-markt brengt en deze manier van adverteren laat groeien tot een volwassen communicatiemedium. Selexyz, Ikea en het Centraal Museum hebben in de maand augustus al kennis gemaakt met de campagnevoering van A0 Media.
a0medialogo100
A0 Media is intermediair op het gebied van adverteren op A0-formaat. De werknemers van de onderneming melden dat ze een jarenlange ervaring in de A0-branche hebben. Dankzij commerciële afspraken die A0 Media heeft met exploitanten in heel Nederland, hoeven bedrijven die campagne willen voeren op A0 voortaan alleen nog maar hun wensen aan A0 Media door te geven. A0 media regelt de volledige campagne.

Aan het adverteren op A0 formaat zitten volgens Remko van der Klis, directeur van A0 Media, vele voordelen. “Ten eerste is het inmiddels bewezen dat deze manier van campagne voeren effectief is. Dat blijkt uit het nieuwe Buitenreclame onderzoek dat plaats heeft gevonden onder leiding van het Joined Industry Committee Buitenreclame. Daar komt bij dat het mogelijk is om A0 campagnes te voeren op landelijk, regionaal, maar ook lokaal niveau. Dat maakt het interessant voor landelijke ketens, franchise ondernemingen en mkb ‘ers! Bij A0 Media staat de adverteerder altijd centraal en we zullen er voor zorgen dat elk bedrijf de campagne krijgt die gewenst wordt.”
Een derde voordeel van adverteren op A0, is het feit dat het bedrijven veel geld bespaart. “En dan bedoelen we niet alleen dat een campagne op A0-formaat relatief goedkoop is”, zegt Van der Klis. “A0 Media is als het ware een tool voor bedrijven om in één keer een A0 campagne in te boeken zonder daarbij met allerlei verschillende exploitanten zaken te hoeven doen. Geen uren uitzoekwerk meer, maar een simpel mailtje met een pdf-bestand naar A0 Media is voortaan voldoende om een geslaagde A0-campagne in heel Nederland neer te zetten! Wij regelen alles, ook het drukwerk.”
NABB: pikant detail is dat de directeur van A0 Media tevens directeur/eigenaar is van ‘s-lands grootste wildplakker ‘Reality Outdoor’. We zijn benieuwd hoe hij deze belangen gaat combineren.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *