Hillenaar wint concessie Tophaltes Tilburg

De abri-markt blijft in beweging: Hillenaar Outdoor Advertising heeft de concessie Tophaltes Tilburg gewonnen. De buitenreclame-exploitant is vanaf 1 oktober 2009 de aanbieder van 38 Tophaltes op strategische plekken in de stad. In de Tophaltes kan Hillenaar 74 vlakken exploiteren, echter met een afwijkend abri-formaat. 32 vlakken in de Tophaltes blijven ter beschikking van de gemeente zelf die deze voor gemeentelijke informatie kan inzetten (trouwens wel op het normale abri-formaat).
Door deze aanbesteding is een bijzondere situatie ontstaan:
JCDecaux exploiteert de mupi’s
CBS Outdoor exploiteert de abri’s
Hillenaar exploiteert de Tophaltes, echter wel met een 21% kleiner formaat poster

“Wij zijn erg blij met deze concessie. De Tophaltes zijn een welkome aanvulling op ons huidige netwerk in Noord-Brabant en verstevigen onze positie in de Abrimarkt. Tilburg is voor veel adverteerders een interessante stad met een groot aantal inwoners”, aldus directeur Jeroen Hillenaar.
De Tophaltes zijn hoogwaardige Abri’s waarbij diverse diensten aan de gebruiker worden aangeboden, zoals digitale vervoersinformatie. De gemeente Tilburg heeft jaren geleden een speciaal ontwerp laten maken waarbij de onderdelen van de halte – Abri, afvalemmer, digitaal informatie systeem en zitgelegenheid – samen één geheel vormen.
Tilburg is met ruim 200.000 inwoners de zesde stad in Nederland en na Eindhoven de grootste stad in Noord-Brabant. De aanbesteding werd georganiseerd door de gemeente Tilburg. Meerdere buitenreclame-exploitanten deden mee en onlangs werd bekend dat Hillenaar als winnaar uit de bus is gekomen. De reclameobjecten werden in het verleden door JCDecaux geëxploiteerd.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *