Nederlanders bereiken in het buitenland
Vodafone Nederland spreekt Nederlanders in het buitenland deze zomer in hun eigen taal aan. Op toeristische hotspots in Barcelona, Parijs en London hangen Nederlandstalige affiches.
De posters van het grootste internationale telecommunicatiebedrijf ter wereld hangen uitsluitend in Abri’s van JCDecaux. Deze buitenreclame-exploitant heeft uitgebreide netwerken in een groot aantal wereldsteden, waaronder de drie genoemde metropolen. De uitingen moeten Nederlanders duidelijk maken dat met Vodafone Passport de prijs geen belemmering hoeft te zijn om vanuit het buitenland contact houden met het thuisfront.
De posters sporen Nederlanders in Barcelona op ludieke wijze aan de thuisblijvers jaloers te maken. Dit gebeurt met teksten als ‘Stuur ze thuis even een bericht over de middagtemperatuur op de Ramblas’. Landgenoten die Parijs bezoeken, wordt gevraagd familie en vrienden te updaten over de wachttijden in het Louvre (‘Vertel ze thuis dat je bijna vooraan staat in de rij voor de Mona Lisa’) en in de straten van Londen worden Nederlanders aangesproken met de tekst ‘Geef thuis even door dat de Big Ben een uur achter loopt’.
Vodafone zette recent op soortgelijke wijze buitenreclame in om een specifieke doelgroep in de moedertaal attent te maken op haar voordelige tarieven. Ter gelegenheid van het Chinese Nieuwjaar spoorde de mobiele operator Chinese inwoners in het Amsterdamse Chinatown via affiches in hun eigen taal aan om goedkoop contact op te nemen met familie in China. Uiteraard om hen een gelukkig Nieuwjaar te wensen.
Deze campagne is een samenwerkingsverband van Vodafone, Initiative, UbachsWisbrun/JWT en JCDecaux.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!