Waan je in Wenen (in Den Haag)
In Den Haag wanen voorbijgangers zich deze week (3e week december) voor heel even in de Oostenrijkse hoofdstad Wenen. Drie Abri formaat panelen zijn voorzien van een touchscreen waarop de livestreams van diverse toplocaties in Wenen te bewonderen zijn.
Terwijl passanten voor de interactieve Abri formaten staan langs de Stationsweg, de Grote Markt en de Bezuidenhoutseweg zien zij zichzelf in een totaal andere omgeving dan Den Haag. Zij bevinden zich in de bekende winkelstraat Julius Meinl am Graben, het Museumsquartier of de Kerstmarkt bij het Rathaus. De ingebouwde camera legt dit unieke moment vast. Vervolgens zien zij zichzelf in het paneel verschijnen in een ansichtkaart.
Deze ansichtkaart kan direct gedeeld worden vanaf het Abri paneel op facebook of per mail. Door de rechtstreekse koppeling naar het internet is multi-channel integratie een feit. Dichter en relevanter communiceren met de doelgroep kan bijna niet. Tevens hangt er een statische postercampagne van Wien Tourismus in Den Haag om de stad Wenen en de actie meer exposure te geven. Daarnaast deelt een promotieteam flyers uit met een concrete aanbieding voor een stedentrip naar Wenen.
Wien Tourismus heeft als doel het toerisme in en naar Wenen te bevorderen en de bekendheid van deze veelzijdige stad te vergroten. De slogan van Wenen is: Nu of nooit. Via de Abri panelen wil Wien Tourismus potentiële vakantiegangers bewust maken van het feit dat ze op dit moment van een warme slok punch hadden kunnen genieten bij het Rathaus. Met deze spectacular hoopt het Wien Tourismus dat men zin krijgt in een citytrip naar Wenen.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!