Oxxio plaatst driedubbele huiskamer op Leidseplein

Ieder huishouden is anders. Daarom heeft energieleverancier Oxxio drie verschillende pakketten samengesteld, voor verschillende typen gebruikers. Om een zo breed mogelijk publiek te bereiken kiest Oxxio voor een brede mediacampagne, met de inzet van Spectaculars op hotspots in Amsterdam en Utrecht als één van de meest opvallende elementen.
De Abri’s van exploitant JCDecaux zijn zodanig ingericht dat beide haltes in zijn geheel in het teken staan van de verschillende energiepakketten van Oxxio. JCDecaux Innovate zorgt er met behulp van decorbouw en bestickering voor dat de tv-campagne waarin de drie pakketten worden gepresenteerd letterlijk kan worden doorvertaald naar een buitenreclame-uiting. Evenals de tv-campagne tonen de Abri’s elk drie huiskamersettings, welke staan voor verschillende huishoudens met elk een eigen energieverbruik. In de Abri’s zijn eettafels en banken geplaatst, die in elke setting terugkomen.
Al het glas in de Abri’s is voorzien van bestickering, waardoor een opvallend visueel schouwspel ontstaat. Doordat de eettafel met bank fysiek aanwezig is en fungeert als zitplaats voor reizigers, maakt het publiek onderdeel uit van de uiting. Daarnaast biedt de inzet van deze creatieve buitenreclametoepassing Oxxio de kans drie verschillende producten groots te presenteren in één uiting. De huiskamer-Abri’s staan op het Leidseplein in Amsterdam en de Potterstraat in Utrecht (tussen de Oudegracht en Neude). Spectaculars op deze twee locaties staan garant voor een groot bereik onder een zeer diverse doelgroep, aangezien Oxxio gedurende twee weken zeer nadrukkelijk aanwezig is op drukbezochte locaties in het uitgaanshart van Amsterdam en Utrecht.
De genoemde Spectaculars zijn onderdeel van een brede mediacampagne, die ook (onder meer) een landelijke Abribuscampagne bij JCDecaux bevat. Deze Spectaculars zijn mogelijk gemaakt door Oxxio, JCDecaux Innovate, reclamebureau 707 Brand Communications en de mediabureaus Mediamaatschap en Posterscope.

1 antwoord

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] Jawel, de reizigers werder geserveerd door gouden gebodypainte serveersters. Dit alles was de start van de zomerse campagne van Rivella. Het bushokje zelf werd in het verleden ook al eens getransformeerd in een huiskamer. Lees meer hierover […]

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *