Duurzaam alternatief voor buitenreclame

Op donderdag 12 november kreeg het bedrijf GreenGraffiti de mogelijkheid om zich in het televisieprogramma ‘Bij ons in de BV’ te presenteren met als doel het aantrekken van potentiële investeerders. Hoewel de eerste campagne van het bedrijf in 2007 het licht zag, hebben wij er nog niet eerder aandacht aan besteed – onterecht, want het is een interessant product.
GreenGraffiti maakt gebruik van een sjabloon (waarop de boodschap staat), een hogedrukspuit (sponsor van het bedrijf is natuurlijk de leverancier van deze spuiten Karcher) en een stuk muur of vloer waarop de boodschap ‘schoon gespoten’ wordt. Een van de eigenaren van GreenGraffiti verwoordde de ups’s als volgt: flexibel, doelgroepgericht en impactvol en natuurlijk milieuvriendelijk.
De jury van het televisieprogramma was positief, maar merkte wel op dat het feit dat het product zich in een schimmig vergunningengebied bevindt ook een zwakte kan zijn. Iedereen vindt dit een sympathiek idee, dus zorg er snel voor dat je eerste echte vergunning ook goed laat zien aan de hele wereld.
NABB is vanzelfsprekend ook enthousiast over deze ontwikkeling. Maar er zijn wel wat kanttekeningen te plaatsen. Veel gemeenten hebben paal en perk gesteld aan alle reclame-uitingen die in de openbare orde te zien zien, zelfs dit soort milieuvriendelijke projecten. Beaming op gebouwen, reclame in de vorm van wolken – alles draagt bij aan de beleving van de openbare ruimte. En juist gemeenten willen hier zoveel mogelijk controle op houden.
Het voornaamste toepassingsgebied zien wij in tijdelijke acties, waarmee het product waarschijnlijk nooit heel breed toegepast zal gaan worden. Een prachtig medium voor guerilla toepassingen!

Uit de website www.qoin.com
Over GreenGraffiti
GreenGraffiti is een nieuw milieuvriendelijk reclamemedium met een heldere boodschap: schoon is beter. Hoe het werkt? Eenvoudig. Met behulp van een sjabloon, water en een hogedrukreiniger wordt een reclame-uiting aangebracht op de straat of op een muur. Het resultaat? Een impactvolle boodschap en een schone straat. GreenGraffiti is volledig klimaatneutraal en draagt op een unieke manier bij aan een schone omgeving. We durven dan ook met een gerust hart te stellen: hoe meer GreenGraffiti hoe beter.
Het verhaal achter Green Graffiti
GreenGraffiti bestaat sinds 2006 en is begonnen als een samenwerkingsverband tussen duurzaam communicatiebureau Hemshaven en ambient mediabureau Jack Liberties, maar is kort daarna een volledig zelfstandig bedrijf geworden.
Green Graffiti en duurzaamheid
GreenGraffiti is speciaal ontwikkeld als een duurzaam alternatief voor traditionele outdoor-media. Effectief communiceren met creativiteit en water. Zo simpel kan het zijn. GreenGraffiti is volledig klimaatneutraal omdat al onze handelingen worden gecompenseerd door Groenbalans. Van ons waterverbruik tot aan de gereden kilometers. Daarbij gaat 5% van onze winst naar lokale goede doelen, gewoon omdat we dat belangrijk vinden. En omdat we willen dat ook lokale overheden blij worden van GreenGraffiti komen we na zes weken terug. Om de uiting weg te spuiten, maar ook de straat of muur rond de oorspronkelijke GreenGraffiti. Zo dragen we zorg voor een effectieve boodschap én een schone omgeving.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *