020 in 010: zo eenvoudig is het om op te vallen

Een Mupi in het centrum van Rotterdam heeft nogal wat reacties te weeg gebracht. DotAmsterdam adverteert sinds deze week in de havenstad met een poster die aandacht vraagt voor het internetdomein .amsterdam, dat sindskort voor particulieren beschikbaar is.

Op de Coolsingel hangt de poster op met daarop de tekst ‘Amsterdam is wereldwijd een sterker merk dan Nederland’. De mensen worden aangespoord hun Amsterdam-domein te registreren via www.geefmijmaar.amsterdam.

Het bord schreeuwde vanzelfsprekend om reacties. ,,Ikhaat.Amsterdam en Rotterdamisbeterdan.Amsterdam zijn al aangevraagd”, laat Paul Molenaar, woordvoerder van dotAmsterdam weten aan Het Parool. Bij de domeinnaamverstrekker kunnen ze er wel om lachen. ,,De bedoeling is natuurlijk om ook een beetje te prikkelen”, vertelt Molenaar. ,,Maar we hebben onze toon nog gematigd. In onze aanvankelijke campagne was de zin: Wie in Amerika kent Rotterdam?”.

Voer natuurlijk voor diehard Feyenoord en Ajax fans. Maar op Facebook stond een mooie reactie: “Dat hele amsterdam-rotterdam gelul is van zo’n kleuterniveau. Ik ben geboren rotterdammer, opgegroeid in Enschede, ouders uit Groningen en woon alweer 16 jaar in Amsterdam. Who. Fukking. Cares.”

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *